Og det er noe vi har en tendens til å glemme!? Når du skriver tekst til nettsiden din, så er kunden ute etter å kjenne på følelsen produktet eller tjenesten din kan gi dem. Vi har en tendens til å glemme dette når vi skal formidle til kunden vår om det fantastiske produktet vi selger.
I servicenæringen for eksempel, blir arbeidstakere og arbeidsgivere blindt forelsket i tjenesten som de virkelig tror på. Å skrive tekst til nettsiden går som en lek for du har gjerne så stor tro på produktet ditt, at du vet at kunden vil kjøpe det.
Så når kunden kommer inn i restauranten din er det fort gjort å begynne å introdusere den innbydende menyen, og dagens spesial.
Nå ut med riktig tekst til nettsiden
Kunden er ofte ute etter en følelse de kjenner på når de er på restauranten. Det er følelsen de husker, og sjeldent smaken på maten. Når de skal dele med andre hvorfor de likte å gå på nettopp den restauranten, så er det den helhetlige opplevelsen de formidler videre til vennene sine. Og den helhetlige opplevelsen har ofte med hvilke følelser de kjente på når de spiste maten. På en restaurant ønsker de nemlig å oppleve:
- Smilene fra servitørene
- Det levende lyset på bordet
- Den romantiske stemningen
- Den behagelige atmosfæren
For det kunden kjøper, og ønsker å kjøpe, er et resultat som de trenger. Det du husker best fra et restaurant-besøk er nemlig stemningen, og ikke menyen ??
Forstå resultatet kunden leter etter. Det er viktig hvis du skal skape verdi for kunden.
Har du andre tips til en god tekst? Eller trenger du en god tekst til nettsiden din?