Bare fordi du kjenner målene du prøver å nå med innholdsmarkedsføringsstrategien din, betyr det ikke at du kjenner de nøyaktige typene og formatene for innholdet du trenger for å nå dem. Noen markedsførere nevner faktisk så mange som 105 typer innhold småbedriften din kan bruke til å fylle ut en markedsføringskalender.
Avhengig av typen liten bedrift, kan du finne deg selv å bygge en innholdsstrategi som inkluderer mange av disse typene, eller fokusere mer på blogginnlegg i lang form for å etablere virksomheten som en tankeleder. Det er ingen rett måte å gjøre det på.
Det viktigste er å gjøre leksene dine for å forstå de vanlige problemene som målmarkedet opplever, og hvilke smertepunkter du kan lindre for dem. Sørg deretter for at hvert innhold du lager er laserfokusert på publikums behov. Det er den viktigste retningslinjen å følge. Hvis du gjør det, garanterer du at du ikke lager annet enn materiale av høy verdi som vil holde målrettet trafikk til enhver tid.
Totalt sett bør du følge disse tre tipsene for å sikre at innholdet du oppretter fungerer godt og tilfredsstiller alle målene som er skissert i innholdsstrategien din.

1. Lag originalt innhold
Det første og viktigste tipset for å lage kvalitetsinnhold er å sørge for at hvert stykke du lager er helt originalt. Googles rangeringsalgoritme er designet for å straffe alt innhold som ser ut til å være en duplikat av alt det har støtt på tidligere. De gjorde den endringen flere år tilbake for å redusere markedsføringsinnhold av lav kvalitet som forsøkte å spille systemet ved å speile innhold som allerede hadde rangert godt på søkeresultatsider.
I tillegg, for å skille den lille bedriften fra konkurrentene, er det avgjørende å tilby dem innhold de ikke finner andre steder. Hvis du ikke gjør det, er det ingen overbevisende grunn til at de skal belønne deg med sin lojalitet og beskyttelse.
Når du leter etter måter å holde det nyttige og originale innholdet flytende, bør du vurdere følgende innholdstyper, som er vanskelige for andre å duplisere, og som fremmer sosial deling innenfor målmarkedet:
Faktiske case-studier med faktiske kunder som viser de spesifikke fordelene med småbedriftens produkter og tjenester
Nyttig og visuelt tiltalende infografikk som kunder (og andre innholdsskapere) kan sitere når de leter etter bransjespesifikke data
Originale videoer med personaleksperter som kan dele sitt vell av kunnskap og erfaring med publikum
Podcaster for å diskutere problemstillinger som er relevante for kunden, eller for å gi nyttig veiledning i et lettfattelig format
Innholdsoriginalitet kan lage eller bryte hele din innholdsmarkedsføringsstrategi, og det å lage noe annet enn originalt innhold er så nær en uforanderlig lov som du finner i forsøket.

2. Vis frem merkevaren din som en ekspertressurs
Hvis du vil at potensielle kunder og kunder skal stole på småbedriften din som sin kunnskapskilde innen feltet du spesialiserer deg på, må du lage et grundig innhold som dekker alle baser. Det betyr at alt innholdet du lager skal ha et bestemt formål eller spørsmål det søker å svare på, eller det burde ikke eksistere i det hele tatt. Det vil bidra til å etablere merkevaren din som en ekspertstemme som kundene kan stole på for å gi dem pålitelig informasjon, og ikke kaste bort tiden sin.
Du bør alltid sørge for å demonstrere for publikum at du har kunnskap og data for å sikkerhetskopiere alt du forteller dem. Av denne grunn er innhold med ekspertmedarbeidere et utmerket tillegg til innholdsplanen. Generelt sett bør dybdegående artikler være rike med sitater for å demonstrere poengene dine, omtrent som du ville gjort når du skrev et forskningsoppslag.
Også å sette sammen innhold som inneholder anerkjente eksterne eksperter og sitater fra andre som er kjent, bidrar til å gi din småbedrift ekstra troverdighet hos publikum. De innser at du har gjort leksene dine.
Av den grunn er det også viktig å prioritere kvalitet fremfor kvantitet i prosessen for innholdsskaping. Ikke prøv å fylle opp en utgivelseskalender med mer innhold enn du kan produsere pålitelig samtidig som du opprettholder en høy kvalitetsstandard. Hvis du gjør det, vil innholdet av lavere kvalitet skade ytelsen til innholdet av høy kvalitet og kan undergrave merkevarens ekspertbilde i publikums øyne.

3. Referer til eksterne ressurser (og gi beskjed om at du brukte innholdet)
En annen måte å lage effektivt innhold på er å referere til andre kjente merkevarer der det er mulig (ikke konkurrenter, med mindre du har en tvingende grunn til å gjøre det). Sørg deretter for å varsle dem om at de blir nevnt. Å gjøre det øker sjansene for at de deler innholdet ditt med sitt eget publikum, noe som vil heve profilen til den lille bedriften din og forhåpentligvis tiltrekke seg flere følgere som ellers kan ha vært utilgjengelige.
Å etablere den typen gjensidighet med mer etablerte merker og nettsteder vil også øke SEO-verdien til innholdet du lager. Søkemotorer som Google prioriterer innhold som har lenker som kommer fra andre nettsteder og sider med høy autoritet, siden det viser at andre verdifulle innholdsskapere fant virksomhetens innhold overbevisende nok til å nevne. Som det har blitt sagt i flere tiår, vil smiger bringe deg overalt – så vær strategisk med merkevaren din.



Begynn å lage – skape
Nå som du vet hvorfor og hvordan du skal lage en innholdsmarkedsføringsstrategi for småbedriften din, bør det også være åpenbart hvorfor du trenger å gjøre det. For en liten bedrift holder en innholdsmarkedsføringsstrategi løftet om å skape et selvbærende markedsføringsøkosystem som hjelper deg med å øke virksomhetens synlighet og slag over din vekt. Det er den typen ting som kan etablere merkevaren din i hodet til den rette målgruppen for å garantere en jevn flyt av potensielle kunder og potensielle kunder.
Det finnes ingen bedre måte å utvide virksomheten din og dens bunnlinje på. Så det er bare å gå ut og sette en strategi for innholdsmarkedsføring for å fungere for din lille bedrift!
For å hjelpe deg i gang, kan du finne den beste innholdsmarkedsføringsprogramvaren på markedet for å hjelpe deg med å lage innhold uten sidestykke som overgår konkurrentene.